Take away

Konferens

Våra lokaler

Att mötas för att utbyta idéer och erfarenheter har i alla tider varit det bästa sättet att utveckla sin verksamhet. Hos oss på Hotell Nissastigen vill vi inspirera och motivera alla deltagare till lärorika och utvecklande möten i vår fräscha konferensavdelning.

Välj mellan våra olika konferenspaket; Heldagskonferens, Halvdagskonferens, Frukostmöte eller övernattningskonferens.

När ni ska anordna konferens i Gislaved står vi på Hotell Nissastigen till ert förfogande med vårt personliga bemötande och sköna atmosfär.

Vi har 4 ljusa möteslokaler med plats för 1-210 gäster, nyrenoverade 2013.

Samtliga lokaler är utrustade med PC-projektor, ljudanläggning, whiteboard, blädderblock, block, pennor och gratis internet för samtliga deltagare. I priserna ingår alltid mineralvatten, fruktkorg, nötter och sötsaker.

Utanför dörren står kaffebuffén uppdukad under hela dagen.

Våra konferensrum

På andra våningsplanet hittar ni våra fyra konferensrum. I det största rummet, “Bröderna Gislow” (118 kvm), finns det plats för upp till 120 personer i biosittning. Delar vi “Bröderna Gislow” i mitten får vi “storebror Carl” och “lillebror Wilhelm” med sina 60 kvm vardera med plats för ca 50 personer i biostittning. Nissastigen som är vårt näst största rum (65 kvm) kan vi möblera för upp till 55 personer. Hörnan är vårt styrelserum med plats för 18 personer i styrelsesittning, det perfekta rummet för en mindre konferens. Hörnan har förutom den ordinarie utrustningen även TV samt tillgång till egen balkong för sköna fikastunder i solen.

Kapacitet Hotell

  • Antal bäddar: 120
  • Antal rum totalt: 54

Kapacitet Konferens

  • Antal deltagare: 210
  • Antal lokaler: 4
  • Max sittplatser i 1 lokal, biograf: 120
  • Max sittplatser i 1 lokal, skolsittning: 80
  • Utställningsyta i 3 lokaler (kvm): 235

 

Utrustning/teknik

  • TV/DVD (måste förbokas)
  • Färgkopiator
  • Ljudanläggning
  • Mikrofon (trådlös), i 1 av lokalerna
  • Scanner
  • Skrivare
  • StorbildsTV
  • Videokonferens tillgänglig samt streamade konferenser
  • Övrigt kan beställas

Förgyll Er konferens!
Vid de flesta flerdagarskonferenser så förgylls dagarna med sociala arrangemang. Vi hjälper gärna till med dessa evenemang.

Vilken sittning passar Er konferens bäst?
Antal platser i en lokal kan enkelt förändras och biografsittningen är den som ger flest platser. De alternativ som annars är vanligast är skolsittning, U-form eller Öar. Det kan ha stor betydelse för en framgångsrik konferens hur Ni väljer att placera deltagarna. Vi arrangerar alla typer av sammankomster, mässor, middagar, fester, danser, seminarier etc.

Specialkost
Meddela gärna detta i förväg så att köket hinner förbereda alternativa rätter för den som önskar speciell kost.

Avbokningsregler
Vi tillämpar branschorganisationen Visitas avbokningsregler, www.visita.se.

KALENDER

Money does not buy happiness unless you spend them on time with your loved ones...

A la carte meny

Välkommen till Ströget Steakhouse. På vår A la carte-meny
hittar du robusta grillrätter för alla smaker.

Popquiz

Torsdagar kl 20.00 drar Stubbes Popquiz fulla hus på Ströget. Samla dina vänner i ett lag så kör vi!

Läs mer

Affärslunch

Vi erbjuder bokade affärsluncher dagligen. Bokas senast 10.00 dagen före.

Läs mer

Brunch

Lyxa till det med Brunch, gärna efter en härlig sovmorgon!

Läs mer

After Work

På Ströget har vi alltid öppet, välkomna in på en After Work när det passar er, baren står redo!

Läs mer